Zarząd Powiatu Wieluńskiego

informuje o otrzymaniu dofinansowania na projekt pn.

„Absolwent ZS nr 2 w Wieluniu - nowe umiejętności w transformacji”

współfinansowany ze środków Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji

w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego

2021-2027

 

Celem głównym projektu jest:

Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w Zespole Szkół nr 2 im. Jana Długosza
w Wieluniu w zawodach: technik pojazdów samochodowych (TPS), mechanik pojazdów
samochodowych -Branżowa Szkoła I stopnia (MPS) i kierowca mechanik - Branżowa Szkoła I stopnia (KM) we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym na rzecz efektywnego wsparcia sprawiedliwej transformacji poprzez poprawę zdolności do zatrudnienia 140 uczniów (1K,139M), podniesienie kompetencji/kwalifikacji zawodowych 10 nauczycieli (9M,1K) oraz dostosowanie kierunków kształcenia szkoły do wymogów rynku pracy poprzez utworzenie i doposażenie pracowni szkolnych, organizację staży uczniowskich dla 100 uczniów, realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje zawodowe z zakresu TPS, MPS, KM oraz kompetencje kluczowe i proekologiczne dla 140 uczniów w terminie od 01.08.2024 do 31.07.2026.

 

Działania w projekcie:

Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:

  1. Adaptacja pracowni szkolnych - Zaplanowano adaptację placówki pod kątem dostosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE). Wszystkie pomieszczenia będą spełniać zasadę dostępności zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027. W ramach zadania zaplanowano: adaptację sali B 34 do kształcenia zawodowego teoretycznego w zawodzie technik pojazdów samochodowych i mechanik pojazdów samochodowych. Modernizacja i doposażenie obejmujące prace remontowe: ocieplenie i montaż podwieszanego sufitu, przygotowanie ścian i sufitu + malowanie, montaż drzwi wejściowych, wymianę oświetlenia + instalacji elektrycznej. Dodatkowo należy przeprowadzić adaptację sali B 25, B 26, B32 do praktycznej nauki zawodu. Modernizacja i doposażenie warsztatów szkolnych obejmuje prace remontowe: montaż bramy przemysłowej z furtką i napędem elektrycznym, położenie płytek na podłogę i ścianę, malowanie ścian i sufitu, montaż drzwi przesuwnych między salą B25 a B26, wymianę oświetlenia i instalacji elektrycznej, montaż drzwi między salą B26 a B24 oraz wymiana bramy wjazdowej w Sali B32. W zakresie doposażenia zaplanowano m.in.: zakup samochodów osobowego i ciężarowego, wózka widłowego, sprzęt, urządzenia, drobne pomoce dydaktyczne, a także drobny sprzęt i wyposażenie, sprzęt TIK (komputery oraz meble do nowych pracowni i do przechowywania sprzętu).

 

  1. Doposażenie pracowni naukowych - Zaplanowano zakup wyposażenia dla 3 zawodów, obejmujące m.in.: zakup samochodów osobowego i ciężarowego, wózka widowego, sprzęt, urządzenia, drobne pomoce dydaktyczne, a także drobny sprzęt i wyposażenie, sprzęt TIK (komputery oraz meble do nowych pracowni i do przechowywania sprzętu). Wyposażenie pracowni odpowiada potrzebom placówki zgodnie z diagnozą, zapewnia wysoką jakość kształcenia i jest zgodne z podstawą programową kształcenia dla danego zawodu. Zakupy stanowią wyposażenie pracowni naukowych i są niezbędne do osiągniecia celu projektu. Zaplanowane działania będą zgodne ze standardami dostępności zgodnie z diagnozą dostępności. Ilość wyposażenia w szkole jest niewystarczająca. Należy zadbać o jakość i dostępność wyposażenia aby były dostosowane dla wszystkich użytkowników. Przy wyborze wyposażenia będzie brana pod uwagę dostępność sprzętu i pomocy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami w tym uczniów z niepełnosprawnościami.

Zakupy zostaną zrealizowane zgodnie z procedurami PZP (jeżeli dotyczy)

KM – Szkoła Branżowa I stopnia:

1.Zaplanowano zakup samochodu osobowego z napędem elektrycznym do nauki diagnostyki, naprawy i obsługi pojazdu, która jest elementem kształcenia tego kierunku. Ponadto dla tego kierunku niezbędny jest zakup samochodu ciężarowego z napędem elektrycznym. Ponadto zaplanowano zakup wózka widłowego z napędem elektrycznym, przyczepy lekkiej, laptopów wraz ze specjalistycznymi oprogramowaniami do nauki oraz sprzętu TIK do efektywnego procesu kształcenia teoretycznego i praktycznego.

MPS– Szkoła Branżowa I stopnia i TPS:

  1. Dla wskazanych zawodów niezbędny jest zakup sprzętów i narzędzi jaki uczniowie spotykają na stażach oraz w przyszłych zakładach swojej pracy. Wykaz obejmuje zakup m.in. stołów narzędziowych stałych i mobilnych, urządzenia do klimatyzacji na nowy gaz, urządzenia do klimatyzacji na nowy gaz (do identyfikacji rodzaju gazu), przyrządu do ustawiania lamp ledowych , geometrii 3 d, urządzenia do kalibracji radaru aktywnego, testera diagnostycznego, urządzenia do dynamicznej wymiany oleju w skrzyni biegów, ściągacza do sprężyn, podnośnika do wyciągania skrzyni biegów, urządzenia do wymiany płynu hamulcowego, odsysarki do wymiany oleju, urządzenia do ładowania akumulatorów, prasy hydraulicznej, indukcji do podgrzewania, szarpaka ręcznego do luzów zawieszenia, urządzenia do sprawdzania szczelności układu chłodzenia, zestawy narzędzi, testerów, myjek, łożysk, przyrządy pomiarowe, ściągacze itp.

 

 

  1. Dodatkowe zajęcia zawodowe, kursy i szkolenia dla uczniów - Łącznie w zadaniu będzie brało udział 140 uczniów (1K i 139M). Jeden uczestnik może brać udział w kilku kursach/zajęciach. Kursy mają na celu zdobycie dodatkowych uprawnień i umiejętności zwiększających ich szanse na rynku pracy.

Zaplanowano realizację kursów:

  1. F-GAZY -Szkolenie z zakresu ustawy o F-Gazach zakończone uzyskaniem zaświadczenia- 5h dla 20 os.
  2. MAGNETI MARELLI-Układy klimatyzacji w pojazdach hybrydowych i elektrycznych- 8h-20os.
  3. BOSCH-PassThru - Przeprogramowanie sterowników w pojazdach BMW, Mercedes, Toyota, Renault, Volvo oraz obsługa-7h-20 os.
  4. BOSCH-Diagnostyka w praktyce z wykorzystaniem testera KTS i oscyloskopu-12h-21 os.
  5. BOSCH-Diagnostyka automatycznych skrzyń biegów- 12 h(2 dni) 20 os.
  6. BOSCH-Diagnostyka i obsługa pojazdów hybrydowych 12 h (2 dni). 30 os.
  7. MAGNETI MARELLI-Nowoczesne układy oświetlenia-budowa, zasada działania oraz regulacja–8h-20 os.
  8. Diagnostyka i obsługa pojazdów elektrycznych z układami wysokiego napięcia (odpowiednik niemieckiej kwalifikacji 2S), 8h-20 os. Szkolenie w siedzibie BOSCH
  9. Kurs na prawo jazdy Kat. C–25 os. dla TPS 50h (20h teoria, 30h praktyka)
  10. Kursy obsługi: wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia z wyłączeniem wózków z wysięgnikiem oraz osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkiem dla 60 UP. 6 grup po 10os–28h teorii na grupę (razem 56h)+10h jazdy na uczestnika=200h. Ogółem 256h.
  11. Kurs spawania elektrodami otulonymi MMA dla 40 U(35M) w wymiarze(23h teor/gr=46h; 140h prakt)x 2 gr.
  12. Kurs uprawnienia SEP-1kV+egzamin dla 60os. w wymiarze: (40h/gr;)x 6 gr=240h.

 

 

Zaplanowano realizację zajęć dodatkowych przygotowujących uczniów do egzaminów zawodowych prowadzonych przez nauczycieli w ramach godzin ponadwymiarowych:

  1. Zaj. dod. przyg. do egzaminu zawod. TPS 30 os, 4 gr x 60h=240h.
  2. Zaj. dod. przyg. do egzaminu zawod. MPS 20os, 2gr x 60h=120h
  3. Zaj. dod. przyg. do egzaminu zawod. KM 40os, 4gr x 60h=240h

Łącznie:600h

 

  1. Zajęcia dodatkowe z kompetencji kluczowych - Łącznie w zadaniu będzie brało udział 90 U (1K i 89M). Zajęcia mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych oraz przygotowania do zdania egzaminu maturalnego (matematyka, j. angielski). Program zajęć wykracza ponad podstawę programową. Zaplanowano realizację następujących zajęć dodatkowych prowadzonych przez nauczycieli w ramach godzin ponadwymiarowych:
  2. Zajęcia z języka angielskiego 48 os. 6gr x 8osób x 60h=360h,
  3. Zajęcia z matematyki 48 os. 6gr x 8 osób x 60h=360h,
  4. Zajęcia z informatyki 48 os. 6gr x 8 osób x 60h=360h

Łącznie zrealizowanych zostanie 1080h zajęć.

 

  1. Klimat - W ramach zadania zaplanowano realizację zajęć proekologicznych dla 140 os, 14gr x10h=140h tj. dla wszystkich uczniów biorących udział w projekcie. Zajęcia dodatkowe będą miały na celu uporządkowanie i rozszerzenie wiedzy proekologicznej oraz zaznajomienie uczniów z rozpoczynającym się procesem transformacji regionu.

 

  1. Doradztwo zawodowe i pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów

Uzupełnieniem działań w projekcie jest rozwój doradztwa edukacyjno-zawodowego w ZS
poprzez organizację grupowych zajęć z doradcą zawodowym dla 140 os (14 grx10h na grupę)
= 140h oraz zajęcia indywidualne z doradcą 140 os x 4 h/osobę- 560h.

Ponadto uczniom brakuje umiejętności miękkich, osobistych i społecznych oraz potrzebują wsparcia w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dlatego przewidziano kurs umiejętności miękkich w pracy zawodowej - 110 os.(11gr x 10os) x 30h/gr (330h).

Dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zaplanowano realizację indywidualnych zajęć z psychologiem 20 os x10h na osobę=200h

Program doradztwa zgodny z diagnozą (poruszanie się po rynku pracy określenie mocnych stron, umiejętności, określenie predyspozycji zawodowych oraz zainteresowań, planowanie
kariery, pisanie dokumentów aplikacyjnych). Realizując zajęcia z doradztwa zawodowego
uczniowie zyskają wyższą świadomość potrzeb rynku pracy i własnego rozwoju zawodowego.

 

  1. Staże uczniowskie dla uczniów

Projekt zakłada współpracę szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym- staż uczniowski. Miejsce realizacji staży:

Szkoła współpracuje z pracodawcami na terenie Powiatu Wieluńskiego i okolic m.in: Wielton, Hedax Sp. z o.o. Okręgowa Stacja kontroli Pojazdów, Auto-Car Blacharstwo-lakiernictwo, Jtronic itd. 100 os (powyżej 70% uczniów objętych wsparciem) weźmie udział w stażach uczniowskich w wym.150h/ucz.

 

  1. Doskonalenie nauczycieli z zakresu studiów/szkoleń/kursów zawodowych

Nauczyciele uczący w ZS potrzebują wsparcia w zakresie nabycia nowych kwalifikacji/kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia zawodowego na kierunkach TPS, MPS, KM. W ramach pr. zaplanowano:

  1. Doradztwo zawodowe oraz biznes i zarządzanie – studia podyplomowe online Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego- 1 Nauczyciel - 360h,
  2. Studia podyplomowe „Innowacyjne i kreatywne metody pracy z uczniem – online” Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego 1 Nauczyciel - 240h,
  3. Szkolenie online ADR 2023-2025 Transport drogowy towarów niebezpiecznych – najnowsze wymogi prawne i praktyka- 12 h (2 dni) 3 Nauczycieli,
  4. Zabezpieczanie i mocowanie ładunków w transporcie drogowym 2024 roku- przepisy i praktyka- 8h. 3 Nauczycieli,
  5. Przewozy nienormatywne w 2024 – przepisy i praktyka- 8h-3 Nauczycieli,
  6. Kurs na prawo jazdy Kat. C dla 3 Nauczycieli (50h),
  7. Kurs na instruktora Kat. B/C dla 3 Nauczycieli (130 teor. 50h praktyki)

 

 

 

Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):

  1. Całkowita liczba osób objętych wsparciem: 150 (2-k; 148-m)
  2. Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w programie: 140 (1- k; 139-m)
  3. Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, objętych wsparciem w programie: 10 (1-k; 9-m)
  4. Liczba osób w wieku poniżej 18 lat objętych wsparciem w programie: 82 (1-k; 81-m)
  5. Liczba osób w wieku 18-29 lat objętych wsparciem w programie: 58 (0-k; 58-m)
  6. Liczba osób z wykształceniem co najwyżej średnim I stopnia (ISCED 0-2) objętych wsparciem w ramach programu: 140 (1- k; 139-m)
  7. Liczba osób z wykształceniem wyższym (ISCED 5-8) objętych wsparciem w ramach programu: 10 (1-k; 9-m)
  8. Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem: 140 (1- k; 139-m)
  9. Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich: 100 (1–k; 99-m)
  10. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym: 140 (1–k; 139-m)
  11. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

Wartość docelowa ogółem: 10 (1-k; 9-m)

  1. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 2
  2. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem: 20 (0-k; 20-m)
  3. Liczba wspartych szkół kształcenia zawodowego i ustawicznego: 2
  4. Liczba projektów, w których wnioskodawca posiada siedzibę, filię lub oddział na terenie obszaru transformacji określonego w Terytorialnym Planie Sprawiedliwej Transformacji Województwa Łódzkiego: 1
  5. Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego: 15 000
  6. Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami: 1
  7. Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu: 120 (1–k; 119-m)
  8. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu:111 1–k; 110-m)
  9. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: 9 (1-k; 8-m)
  10. Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje cyfrowe po opuszczeniu programu: 56 (1-k; 55-m)

 

 

 

 

Dofinansowanie projektu z UE: 3 397 126,09 zł                                                

Całkowita wartość projektu : 3 996 702,10 zł

 

 

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Załączniki:

Regulamin rekrutacji

Deklaracja uczestnictwa

Ankieta danych osobowych

Zgoda na przetwarzanie danych

Formularz zgłoszeniowy