Zarząd Powiatu Wieluńskiego
informuje o otrzymaniu dofinansowania na projekt pn.
„Absolwent ZS nr 2 w Wieluniu - nowe perspektywy w transformacji”
współfinansowany ze środków Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji
w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego
2021-2027
Celem głównym projektu jest:
Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w Zespole Szkół nr 2 im. Jana Długosza
w Wieluniu w zawodzie technik mechatronik (TM) we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym na rzecz efektywnego wsparcia sprawiedliwej transformacji poprzez poprawę zdolności do zatrudnienia 70 (1K,69M) uczniów(U), podniesienie kompetencji/kwalifikacji zawodowych 7 nauczycieli (N) (6M,1K) oraz dostosowanie kierunków kształcenia szkoły do wymogów rynku pracy poprzez utworzenie i doposażenie pracowni szkolnych, organizację staży uczniowskich dla 60U, realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje zawodowe z zakresu mechatroniki oraz kompetencje kluczowe i proekologiczne dla 70U w terminie od 01.08.2024 do 31.07.2026.
Działania w projekcie:
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:
- Doposażenie pracowni naukowych
Sale, w których odbywają się lekcje przedmiotów zawodowych w większości nie dysponują sprzętem którym powinny dysponować zgodnie z podstawą programową kształcenia branżowego.
Zaplanowano zakup wyposażenia dla zawodu T.Mechatronik, obejmujące m.in.:
- tokarkę dydaktyczną CNC z dwoma wymiennymi systemami sterowania +oprzyrządowanie niezbędne do pracy,
- frezarkę dydaktyczną CNC z dwoma wymiennymi systemami sterowania+ oprzyrządowanie niezbędne do pracy,
- małą frezarkę dydaktyczną z interfejsem do współpracy z robotem spełniającym wymogi CKE w zakresie robotyki. Z automatycznym uchwytem materiału obramianego dostosowanym do automatyzacji produkcji z komputerem dedykowanym do obrabiarki,
- małą tokarkę dydaktyczną z interfejsem do współpracy z robotem spełniającym wymogi CKE w zakresie robotyki. Z automatycznym uchwytem materiału obramianego dostosowanym do automatyzacji produkcji z komputerem dedykowanym do obrabiarki
- ramię robota zgodne z wymogami CKE w zakresie robotyki z dodatkową osią dostosowane do współpracy z mini frezarką i mini tokarka wraz z magazynem części oraz dwoma polami odkładczym z paletką na elementy toczone i frezowane z komputerem dedykowanym do obrabiarki
- Sprężarkę do zestawu egzaminacyjnego
- Sterownik PLC S7-1200 z panelem 7
- Oprogramowanie wirtualne laboratorium mechatroniki
- Stanowisko do regulacji temperatury sterowane sterownikiem PLC 3 sztuki
- Drukarkę 3D do drukowania elementów manipulacji
- Pracownię egzaminacyjną-Zestaw egzaminacyjny ze stołem laboratoryjnym
- Zestaw tworzący model linii produkcyjnej
Oraz inne pomoce dydaktyczne do kształcenia zawodowego na tym kierunku ujęte w budżecie.
- Dodatkowe zajęcia zawodowe, kursy i szkolenia dla uczniów
Łącznie w zadaniu będzie brało udział 70U(1K,69M). Jeden uczestnik może brać udział w kilku kursach/zajęciach.
Kursy mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności zwiększających ich szanse na rynku pracy.
Zaplanowano realizację kursów:
- Kurs - Podstawy pneumatyki przemysłowej - 21 godzin dla 20 osób,
- Kurs Spawania Metodą MMA - 145 godzin dla 20 osób,
- Kurs Spawania Metodą MAG - 145 godzin dla 20 osób,
- Elektropneumatyka przemysłowa - 21 godzin dla 20 osób,
- Budowa i obsługa elementów i układów hydrauliki siłowej - 24 godzin dla 10 osób,
- Programowanie robotów przemysłowych - 38 godzin dla 20 osób,
- Programowanie sterowników logicznych kurs podstawowy - 35 godzin dla 10 osób,
- Czujniki w aplikacjach przemysłowych - 14 godzin dla 10 osób
- CAD- i druk 3D- projektowanie modeli bryłowych, złożenia, dokumentacja 2D przygotowanie plików do kolejnych programów CAx , obsługa drukarki 3D wydruki - 24 godzin dla 20 osób,
- CNC- szkolenie z podstaw obsługi obrabiarek CNC, czytanie dokumentacji, tworzenie dokumentacji technologicznej, dobór technologii, dobór narzędzi i parametrów obróbki - 24 godzin dla 20 osób
- CAM- obsługa programów do generowania kodów na obrabiarki CNC w oparciu o model bryłowy i dokumentację płaską - 16 godzin dla 20 osób
- Wytwarzanie CNC- przygotowanie projektów pod frezowanie i druk 3D celem dalszych metod wytwarzania termoformowanie, metoda traconego modelu, formy silikonowe, wtrysk termoplastyczny - 24 godzin dla 30 osób
Szkolenia z automatyki:
- Programowanie w programie Grafcet - 16 godzin dla 20 osób
- Programowanie sterowników PLC–podstawy - 16 godzin dla 20 osób
- Programowanie sterowników PLC-sieci przemysłowe i napędy elektryczne - 24 godzin dla 20 osób
- Elektropneumatyka - 16 godzin dla 20 osób
Wirtualne laboratorium
- Obsługa programu RobLAB - 8 godzin dla 20 osób
- Programowanie robotów przemysłowych - 8 godzin dla 20 osób
- Programowanie zautomatyzowanych stanowisk produkcyjnych na linii MiniLAB100 - 16 godzin dla 20 osób
- Zestawienie i programowanie zrobotyzowanych linii produkcyjnych oraz zrobotyzowanych linii wytwarzania - 8 godzin dla 20 osób
Zajęcia dodatkowe przygotowujące do egzaminu zawodowego TM 70 osób x 60 godzin razem 420 godzin.
- Zajęcia dodatkowe z kompetencji kluczowych
Łącznie w zadaniu będzie brało udział 70 U (1K i 69M). Zajęcia mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych oraz przygotowania do zdania egzaminu maturalnego (matematyka, j. angielski). Program zajęć wykracza ponad podstawę programową. Zaplanowano realizację następujących zajęć dodatkowych prowadzonych przez nauczycieli w ramach godzin ponadwymiarowych:
- Zajęcia z języka angielskiego 32 osoby (4gr. po 8 osób) x 30 h = 120 h,
- Zajęcia z matematyki 32 osoby (4gr. po 8 osób) x 30 h = 120 h,
- Zajęcia z informatyki 32 osoby (4gr. po 8 osób) x 30 h = 120 h,
Łącznie zrealizowanych zostanie 360 h zajęć.
- Klimat
W ramach projektu będą prowadzone również zajęcia proekologiczne mające na celu uporządkowanie i rozszerzenie wiedzy proekologicznej oraz zaznajomienie uczniów z rozpoczynającym się procesem transformacji regionu.
Zajęcia proekologiczne zaplanowano dla 70 os, (7 grup po 10 osób) x 10 h = 70 h tj. dla wszystkich uczniów biorących udział w projekcie.
- Doradztwo zawodowe i pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów
Uzupełnieniem działań w projekcie jest rozwój doradztwa edukacyjno-zawodowego w ZS nr 2 poprzez organizację grupowych zajęć z doradcą zawodowym dla 70U (1K, 69M) 7grup po 10 osób) x 10 h na grupę= 70 h oraz zajęcia indywidualne z doradcą 70 os x 4 h/osobę = 280 h.
Program doradztwa zgodny z diagnozą (poruszanie się po rynku pracy określenie mocnych stron, umiejętności, określenie predyspozycji zawodowych oraz zainteresowań, planowanie kariery, tworzenie dokumentów aplikacyjnych).
Realizując zajęcia z doradztwa zawodowego uczniowie zyskają wyższą świadomość potrzeb rynku pracy i własnego rozwoju zawodowego oraz umiejętność analizowania sytuacji na rynku pracy.
- Staże uczniowskie dla uczniów
Projekt zakłada współpracę szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym- staż uczniowski.
Szkoła współpracuje z pracodawcami na terenie Powiatu Wieluńskiego i okolic. Uczestnicy projektu (min. 60 osób) wezmą udział w stażach uczniowskich w wym.150 h/ucz.
- Doskonalenie nauczycieli z zakresu szkoleń/kursów/ studiów
Nauczyciele uczący w ZS nr 2 potrzebują wsparcia w zakresie nabycia nowych kwalifikacji/kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia zawodowego na kierunku technik mechatronik.
W ramach projektu zaplanowano:
- Przeprowadzenie szkoleń dla kadry z zakresu obsługi wyposażenia i zakupionego sprzętu -
24 godzin dla 7 nauczycieli.
- Szkolenia „Napędy i sterowanie hydrauliczne w maszynach i urządzeniach” - 21 godzin dla
7 nauczycieli
- Szkolenie „Czujniki w aplikacjach przemysłowych” - 14 godzin dla 5 nauczycieli,
- Szkolenie z przygotowania plików i druków 3D – 18 godzin dla 7 nauczycieli,
- PROGRAMOWANIE SIEMENS SIMATIC S7-1200 W TIA PORTAL – POZIOM 1 - 35 godzin dla 5 nauczycieli,
- PROGRAMOWANIE SIEMENS SIMATIC S7-1200 W TIA PORTAL – POZIOM 2 - 35 godzin dla 5 nauczycieli,
- Szkolenie - FUNKCJE MOTION CONTROL STEROWNIKA S7-1500T – 35 godzin dla 5 nauczycieli
- Studia podyplomowe - AUTOMATYZACJA, ROBOTYZACJA I CYFRYZACJA
PROCESÓW PRODUKCYJNYCH (ARICPP) – 220 godzin dla 1 nauczyciela.
Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):
- Całkowita liczba osób objętych wsparciem: 77 (2-k; 75-m)
- Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w programie: 70 (1- k; 69-m)
- Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, objętych wsparciem w programie: 7 (1-k; 6-m)
- Liczba osób w wieku poniżej 18 lat objętych wsparciem w programie: 26 (1-k; 25-m)
- Liczba osób w wieku 18-29 lat objętych wsparciem w programie: 44 (0-k; 44-m)
- Liczba osób z wykształceniem co najwyżej średnim I stopnia (ISCED 0-2) objętych wsparciem w ramach programu: 70 (1- k; 69-m)
- Liczba osób z wykształceniem wyższym (ISCED 5-8) objętych wsparciem w ramach programu: 7 (1-k; 6-m)
- Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem: 70 (1- k; 69-m)
- Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich: 60 (1–k; 59-m)
- Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym: 70 (1–k; 69-m)
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem
Wartość docelowa ogółem: 7 (1-k; 6-m)
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 1
- Liczba wspartych szkół kształcenia zawodowego i ustawicznego: 1
- Liczba projektów, w których wnioskodawca posiada siedzibę, filię lub oddział na terenie obszaru transformacji określonego w Terytorialnym Planie Sprawiedliwej
Transformacji Województwa Łódzkiego: 1
- Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego: 9 000
- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu: 65 (1–k; 64-m)
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu:60 (1–k; 59 -m)
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali
kwalifikacje po opuszczeniu programu: 6 (1-k; 5-m)
- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje cyfrowe po opuszczeniu programu: 26 (1-k; 25-m)
Dofinansowanie projektu z UE: 2 619 800,87 zł
Całkowita wartość projektu : 3 082 118,68 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Załączniki: